Načítá se…
Kniha

Teorie literatury pro učitele

Současná bibliografie (po roce 1945)

Výklad v jednotlivých kapitolách příručky je členěn na základní a doplňující text, obsahující též příklady s didaktickým komentářem; s Úvodem (s. 6–7) a s kapitolami: Estetická zkušenost, Literární semióza, Literární slovesnost (Literatura a jiná umění, Literatura umělecká a populární, Národní literatura, Světová literatura), Autor (Autorské role, Biografický kontext), Čtenář (Fiktivní adresát), Fikce (Významová perspektiva), Funkce literatury (Formativní funkce), Literární dílo (Titul, Textová geneze díla), Intertextovost, Jazyk (Jazyková invence, Struktura básnického obrazu, Obrazné konstrukce, Dialog a monolog, Verš a rytmus, Rým a strofa, Volný verš), Styl, Kompozice, Téma a motiv, Postava, Příběh/děj (Narace, Vypravěč), Prostor, Smysl, Druhy a žánry, Lyrika/Poezie, Epika (Balada), Próza (Román, Kratší próza, Esej), Drama (Hlavní dramatické žánry), Folklorní slovesnost (Pohádka, Pověst, Přísloví a pranostika), Literatura pro děti a mládež (Autorská pohádka), Literatura faktu (Hlavní žánry LF), Literární fantastika, Literární komika, Čtenářská recepce, Hodnocení a hodnota, Interpretace; – s rejstříkem pojmů (s. 266–274), se soupisem Použitá literatura (s. 275–287).

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Peterka, Josef, 1944– (Autor)
Typ dokumentu: Kniha
Jazyk:Čeština
Země vydání:Česká republika
Nakladatelské údaje: Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.
Forma/žánr:
Témata:
Tagy:
Žádné tagy
Citace:
PETERKA, Josef: Teorie literatury pro učitele. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.

MARC

LEADER 00000nam a22000004a 4500
001 001299372
003 CZ PrUCL
005 20230106174518.0
008 030515s2001 xr ||| ||cze d
FMT
035 |a (ISIS-B97-MFN)47552 
035 |a (ISIS-B97-ID)47335 
040 |a ABB060  |b cze 
080 |a 37  |2 MRF 
080 |a 39  |2 MRF 
080 |a 801.6  |2 MRF 
080 |a 82.0  |2 MRF 
080 |a (0.072)  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
080 |a (035)  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
080 |a (075)  |2 MRF 
100 1 |a Peterka, Josef,  |d 1944-  |7 jk01092708  |4 aut 
245 1 0 |a Teorie literatury pro učitele /  |c Josef Peterka. 
260 |a Praha :  |b Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta,  |c 2001. 
300 |a 287 s. 
520 2 |a Výklad v jednotlivých kapitolách příručky je členěn na základní a doplňující text, obsahující též příklady s didaktickým komentářem; s Úvodem (s. 6-7) a s kapitolami: Estetická zkušenost, Literární semióza, Literární slovesnost (Literatura a jiná umění, Literatura umělecká a populární, Národní literatura, Světová literatura), Autor (Autorské role, Biografický kontext), Čtenář (Fiktivní adresát), Fikce (Významová perspektiva), Funkce literatury (Formativní funkce), Literární dílo (Titul, Textová geneze díla), Intertextovost, Jazyk (Jazyková invence, Struktura básnického obrazu, Obrazné konstrukce, Dialog a monolog, Verš a rytmus, Rým a strofa, Volný verš), Styl, Kompozice, Téma a motiv, Postava, Příběh/děj (Narace, Vypravěč), Prostor, Smysl, Druhy a žánry, Lyrika/Poezie, Epika (Balada), Próza (Román, Kratší próza, Esej), Drama (Hlavní dramatické žánry), Folklorní slovesnost (Pohádka, Pověst, Přísloví a pranostika), Literatura pro děti a mládež (Autorská pohádka), Literatura faktu (Hlavní žánry LF), Literární fantastika, Literární komika, Čtenářská recepce, Hodnocení a hodnota, Interpretace; - s rejstříkem pojmů (s. 266-274), se soupisem Použitá literatura (s. 275-287). 
599 |a xbibl 
599 |a CLB-CPK 
650 0 4 |a autoři 
650 0 7 |a interpretace a přijetí literárního díla  |7 ph137145  |2 czenas 
650 0 4 |a kompozice 
650 0 4 |a motivy 
650 0 4 |a postavy 
650 0 4 |a prostor 
650 0 4 |a recepce 
650 0 7 |a literární život  |7 ph122405  |2 czenas 
650 0 7 |a literární styl  |7 ph139092  |2 czenas 
650 0 7 |a čtenáři  |7 ph128188  |2 czenas 
650 0 7 |a estetika  |7 ph117189  |2 czenas 
650 0 7 |a etnologie  |7 ph120020  |2 czenas 
650 0 7 |a fantastická literatura  |7 ph114522  |2 czenas 
650 0 7 |a fikce  |7 ph120174  |2 czenas 
650 0 7 |a folklor  |7 ph114560  |2 czenas 
650 0 7 |a intertextualita  |7 ph114788  |2 czenas 
650 0 7 |a jazyk  |7 ph114818  |2 czenas 
650 0 7 |a komika  |7 ph121746  |2 czenas 
650 0 7 |a literární teorie  |7 ph116427  |2 czenas 
650 0 7 |a literatura faktu  |7 ph122372  |2 czenas 
650 0 7 |a příběhy  |7 ph124923  |2 czenas 
650 0 7 |a sémiotika  |7 ph126388  |2 czenas 
650 0 7 |a versologie  |7 ph210496  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |2 czenas 
655 7 |a komentáře  |7 fd132578  |2 czenas 
655 7 |a přehledy  |7 fd133202  |2 czenas 
655 7 |a příručky  |7 fd133209  |2 czenas 
655 7 |a studie  |7 fd133597  |2 czenas 
655 7 |a učebnice  |7 fd133770  |2 czenas 
964 |a B97 
OWN |a UCLA 
CAT |c 20160924  |l KNA01  |h 1215 
CAT |a UCLRE  |b 50  |c 20200327  |l KNA01  |h 1307 
CAT |a BATCH-UPD  |b 50  |c 20220228  |l KNA01  |h 1529 
CAT |a OIT  |c 20220325  |l KNA01  |h 1546 
CAT |a UCLMS  |b 50  |c 20220817  |l KNA01  |h 0044 
CAT |a UCLJS  |b 50  |c 20230106  |l KNA01  |h 1745 
CAT |a CLB  |b 50  |c 20240419  |l KNA01  |h 2141 
SIF |a ss 
910 |a ABB060 
524 |a PETERKA, Josef: Teorie literatury pro učitele. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.