Teorie literatury pro učitele
Výklad v jednotlivých kapitolách příručky je členěn na základní a doplňující text, obsahující též příklady s didaktickým komentářem; s Úvodem (s. 6–7) a s kapitolami: Estetická zkušenost, Literární semióza, Literární slovesnost (Literatura a jiná umění, Literatura umělecká a populární, Národní literatura, Světová literatura), Autor (Autorské role, Biografický kontext), Čtenář (Fiktivní adresát), Fikce (Významová perspektiva), Funkce literatury (Formativní funkce), Literární dílo (Titul, Textová geneze díla), Intertextovost, Jazyk (Jazyková invence, Struktura básnického obrazu, Obrazné konstrukce, Dialog a monolog, Verš a rytmus, Rým a strofa, Volný verš), Styl, Kompozice, Téma a motiv, Postava, Příběh/děj (Narace, Vypravěč), Prostor, Smysl, Druhy a žánry, Lyrika/Poezie, Epika (Balada), Próza (Román, Kratší próza, Esej), Drama (Hlavní dramatické žánry), Folklorní slovesnost (Pohádka, Pověst, Přísloví a pranostika), Literatura pro děti a mládež (Autorská pohádka), Literatura faktu (Hlavní žánry LF), Literární fantastika, Literární komika, Čtenářská recepce, Hodnocení a hodnota, Interpretace; – s rejstříkem pojmů (s. 266–274), se soupisem Použitá literatura (s. 275–287).
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | Kniha |
Jazyk: | Čeština |
Země vydání: | Česká republika |
Nakladatelské údaje: |
Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta,
2001.
|
Forma/žánr: | |
Témata: | |
Tagy: |
Žádné tagy
|
Citace: |
PETERKA, Josef: Teorie literatury pro učitele. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001. |