Načítá se…
Kniha

Teorie literatury pro učitele

Současná bibliografie (po roce 1945)

Výklad v jednotlivých kapitolách příručky je členěn na základní a doplňující text, obsahující též příklady s didaktickým komentářem; s Úvodem (s. 6–7) a s kapitolami: Estetická zkušenost, Literární semióza, Literární slovesnost (Literatura a jiná umění, Literatura umělecká a populární, Národní literatura, Světová literatura), Autor (Autorské role, Biografický kontext), Čtenář (Fiktivní adresát), Fikce (Významová perspektiva), Funkce literatury (Formativní funkce), Literární dílo (Titul, Textová geneze díla), Intertextovost, Jazyk (Jazyková invence, Struktura básnického obrazu, Obrazné konstrukce, Dialog a monolog, Verš a rytmus, Rým a strofa, Volný verš), Styl, Kompozice, Téma a motiv, Postava, Příběh/děj (Narace, Vypravěč), Prostor, Smysl, Druhy a žánry, Lyrika/Poezie, Epika (Balada), Próza (Román, Kratší próza, Esej), Drama (Hlavní dramatické žánry), Folklorní slovesnost (Pohádka, Pověst, Přísloví a pranostika), Literatura pro děti a mládež (Autorská pohádka), Literatura faktu (Hlavní žánry LF), Literární fantastika, Literární komika, Čtenářská recepce, Hodnocení a hodnota, Interpretace; – s rejstříkem pojmů (s. 266–274), se soupisem Použitá literatura (s. 275–287).

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Peterka, Josef, 1944– (Autor)
Typ dokumentu: Kniha
Jazyk:Čeština
Země vydání:Česká republika
Nakladatelské údaje: Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.
Forma/žánr:
Témata:
Tagy:
Žádné tagy
Citace:
PETERKA, Josef: Teorie literatury pro učitele. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.