Vyslovit nevyslovitelné : Didaktika uvádění do světa symbolů
S Úvodem (s. 7–8) a s kapitolami: Antropologické aspekty symbolizace (s. 9–56, s podkapitolami: Symboly z pohledu filosofie, Symboly z pohledu sociologie, Symboly z pohledu psychologie, Pojem symbolu v religionistické fenomenologii Mircei Eliada, Symboly z pohledu teologie, Závěry pro náboženskou pedagogiku); Symboly jako součást náboženské pedagogiky (s. 57–67: Symboly jako jazyk náboženský, lidový a jako jazyk duše; Vztah symbolu k jazyku, ke zkušenosti a k času; Funkce symbolu: odlehčovací, orientační, zprostředkovací); Didaktika symbolu (s. 68–94: Obecně didaktický rozměr didaktiky symbolu; Rozměr práce s jazykem; Rozměr cesty od „první naivity“ ke „druhé naivitě“; Rozměr vztahu ke společnosti; Rozměr práce s meditací a obrazy); Oblasti realizace didaktiky symbolu (s. 95–130: Mýtus, pohádka, pověst, legenda; Didaktika biblických textů; Slavnosti a rituály; Svátosti); Základní symboly v mnohosti jejich významů (s. 131–182: Mandala, Symbol středu, Geometrické tvary a symbol kruhu, Labyrint, Cesta, Světlo, Slunce, Strom, Voda, Studna, Chléb, Maska); Základní symboly křesťanské víry a jejich zpřístupnění s ohledem na osnovy předmětu náboženství (s. 183–236: Uvedení do mytického světa bible; Práce s texty v hodinách náboženství; Podobenství v práci s dětmi mladšího a staršího školního věku; Pohádka v práci s dětmi mladšího a staršího školního věku; Příklad meditativního setkání s tvarem ulity); Závěr (s. 237–238); – s Přehledem použité literatury (s. 239–241).
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | Kniha |
Jazyk: | Čeština |
Země vydání: | Česká republika |
Nakladatelské údaje: |
Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK),
2005.
|
Forma/žánr: | |
Odkazované dílo: | Bible |
Témata: | |
Tagy: |
Žádné tagy
|
Citace: |
MUCHOVÁ, Ludmila: Vyslovit nevyslovitelné : Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2005. |
MDT: | 22 37 82-97 82.0 (048.8) |
---|---|
Fyzický popis: | 243 s. |